Djouma defensem el dret a la salut i a l'educació a Mali.
A Mali, malgrat que l’edat d’escolarització obligatòria sigui als set anys, tan sols un 33 % dels homes i un 22 % de les dones majors de quinze anys sap llegir i escriure.
La realitat educativa del país s’agreuja al barri de Bandjougoubougou de la regió de Koulikoro, on només hi ha una escola no privada, que acull a 840 infants.
És aquí on Djouma i l’associació maliana IVEM implementen el projecte Kalan Yiriwa (l’educació que avança, en bambara) per desenvolupar de forma integral l’escola comunitària i enfortir les seves capacitats com a agent del canvi pel dret a l’educació.
Amb l’objectiu de garantir una educació de qualitat a l’escola comunitària, enfortim les capacitats de 24 docents a través d’un programa de formació contínua que inclou pedagogia, metodologia, drets infantils, acció climàtica i educació ambiental.
Per garantir els drets de 30 menors (21 nenes i 9 nens) en situació de vulnerabilitat i alt risc d’abandonament escolar, oferim uns serveis d’atenció a la infància que inclouen: l’escolarització, l’esmorzar diari, l’assistència sanitària, un curs de reforç escolar, sortides socioculturals i activitats de sensibilització amb les seves famílies.
Per tal que l’alumnat defensi els seus drets i sigui partícip del desenvolupament de l’escola i de la comunitat, hem creat un innovador Consell Infantil a l’escola. Com si es tractés d’un joc de rol, els infants s’han organitzat en ‘ministeris’ i duen a terme petites accions en matèria d’educació, salut, gènere, sostenibilitat i pau.
Amb l’objectiu de crear espais de difusió i debat, organitzem espectacles de comèdia sobre problemàtiques socials habituals a la comunitat com la violència de gènere, els matrimonis i els embarassos infantils, la prevenció de la malària, la cura del medi ambient i els drets dels infants.
Copyright © Djouma All Rights Reserved